Killerwoman

leentje4trixie 20 september 2019
Joanne Carlton debuteerde in 2017 met het emotionele YA Heart-Beat het boek word in september 2018 in het Nederlands vertaald en krijgt dan de titel Hartslag.

Joanne schrijft onder de pseudoniem Sandra J.Paul in het Nederlands vooral psychologische thrillers en jeugdthrillers.

Stof verscheen eerder dit jaar(maart 2019)in het Engels met de titel Dust.

Simon James heeft alles om gelukkig te zijn.Een mooie vrouw,een fantastische zoon en een beroep waar hij veel plezier aan beleeft.
Aan dit mooie sprookje komt een einde op de dag dat een giftige stofwolk hun leven bedreigd.
Op een paar dagen tijd verliest Simon alles wat hem dierbaar is en vraagt hij zich af of het leven nog zin heeft.
Hij bereid zich voor op het einde,dit word zijn laatste dag op aarde.
Simon krijgt echter een voorstel aangeboden,wat als dit niet de laatste dag hoeft te zijn en er nog een andere keuze bestaat,overleven?
Samen met een onbekende vrouw kan hij ervoor zorgen dat de mensheid niet uitsterft.Maar wil hij overleven in deze verwoestende wereld en hoe dan?
Een dilemma want je dierbare zijn er niet meer en mirakels bestaan niet om alle overlevende te redden.Maar heeft hij wel een keuze?
Het personage Simon is een liefhebbende echtgenoot en vader ideaal voor een boek over familie en liefde.
Stof is het verhaal over onmenselijk verlies en verdriet.

De schrijfstijl is zeer aangenaam het lijkt wel of Simon alles aan jou als lezer persoonlijk verteld,alleen aan jouw.
De cover is in één woord wow.De man lijkt letterlijk op te gaan in stof en mocht het een trailer zijn geweest was dit ook letterlijk gebeurd.
Joanne heeft de spanning goed gedoseerd in dit verhaal.Wat de opbouw betreft had ik liever gehad dat het verhaal had begonnen met Simon zijn gelukkige gezinnetje ipv met het feit dat de ramp al is gebeurd.De verantwoordelijke had ook meer persoonlijk mogen aanwezig zijn en niet wat derden erover vertellen.Tot slot het einde had wat meer uitgesproken mogen zijn.
Joanne gebruikt niet teveel personages zodat het geheel goed te volgen is.
Met de problematiek omtrent het klimaat is en blijft dit onderwerp een gevoelig thema, het is dus origineel en gedurfd om dit dit in een verhaal te gebruiken.
Joanne is er goed in gelukt dit thema te beschrijven zodat de lezer geloofd dat deze ramp ons zomaar morgen zou kunnen overkomen.

Proficiat Joanne.

Meer recensies van leentje4trixie