Perfect voor in de vakantiekoffer

Charmante personages, een idyllisch plaatsje als decor, een romance en schijnbaar onoverkomelijk hindernis; dat zijn de basisingrediënten van de meeste feelgoodromans en ook in deze zijn ze allemaal present. En ze vormen op zich geen onsmakelijk geheel, want er ontvouwt zich een mooi, gevoelig verhaal over het loslaten van je verleden, het overwinnen van je fouten en de bevrijdende kracht van vergeving, met daarin een mooie rol voor dansen en het geloof. En dankzij Courtney Walsh’ gevoel voor romantiek – het is lekker zoet en het zwijmelniveau is behoorlijk hoog – en een snufje humor, zit het met het feelgoodsfeertje wel goed. Toch komt het, onder andere door de vele innerlijke dialogen, waarin ook de nodige herhaling zit, niet helemaal lekker uit de verf; het is niet zo sprankelend.

‘Dans met me’ is een fijne roman als je je een paar uurtjes zorgeloos wilt ontspannen en past natuurlijk perfect in de vakantiekoffer.

Meer recensies van Leeslievelings