Fantasy zoals het hoort te zijn

Linda 26 november 2015
Ik zag dit boek en moest het gewoon hebben, alleen de kaft al is prachtig om te zien. Een witte achtergond met een zilveren kroon waar rood bloed overheen stroomt. Pas erg goed bij het boek want de mensen met zilver bloed hebben de macht en de mensen die rood bloed hebben zijn de ondergeschikten. Ik heb het geluk gehad om dit boek te winnen via de facebook pagina van uitgeverij Cargo.

Het is een fantasy boek maar de personages zouden ook gewoon in het hier en nu kunnen leven, ze zien er net zo uit als ons. Alleen de kleur van het bloed geeft aan of je macht hebt of niet. Alle zilveren hebben een kracht waardoor ze erg sterk zijn, sommige beheersen vuur, andere weer water of kunnen in je gedachten wroeten.

Mare is een rode, maar als ze een baan krijgt in het paleis van de zilveren en na een ongelukkige samenloop van omstandigheden erachter dat ze vaardigheden heeft die zie niet zou moeten hebben. Om dit geheim verborgen te houden moet ze trouwen met Maven, de jongste zoon van de koning. Ze wordt iedere dag geschminkt om haar rode kleur te verbergen.

Ze doet zich voor als een zilveren maar voelt zich nog steeds een rode. Als de Scharlaken Garde aanslagen pleegt om het regiem om te gooien want roden zijn net zoveel waard als zilveren. Besluit ze zich hier bij aan de sluiten, net als Maven. Maar blijkt Maven wel oprecht te zijn??

Het is eigelijk een young adult boek maar ik val niet meer onder die categorie en ik heb er zeker van genoten. Ik heb me geen moment verveeld tijdens het lezen van het boek en het plot was zeer verrassend. De schrijfstijl is vlot en de zinnen zijn niet te lang. Door het plot ben ik erg nieuwsgierig geworden naar het vervolg maar daar moeten we nog even op wachten in Nederland. De verwachting die ik had is zeker waargemaakt.

Meer recensies van Linda