Welk geheim schuilt in Het Duistere Meer

Lena Blomme 10 oktober 2019
Het duistere meer van Sarah Bailey.

Wanneer in een Australisch meer, het lichaam van Rosalind wordt gevonden start de politie een onderzoek naar de dader.
We leren rechercheur Gemma Woodstock kennen. Het verhaal wordt hoofdzakelijk vanuit haar standpunt verteld.

De spanning komt maar traag op gang. Wel is duidelijk dat Gemma het slachtoffer Rosalind beter kent dan ze laat uitschijnen. Ze wil zelf de zaak in handen houden.
Waarom? Wat is er vroeger gebeurd tussen beiden op de middelbare school?
Tijdens het onderzoek krijgen we regelmatig een terugblik op het verleden.
Als lezer krijg je het gevoel dat Gemma er misschien wel iets mee te maken heeft. Wat houdt Gemma verborgen?
"Ik heb mijn eigen verleden altijd graag laten rusten"
De persoonlijke relaties van Gemma komen ook aan bod, haar vriend Scott, zoontje Ben en collega Felix, met wie ze een speciale band heeft.
En Jacob, wat was zijn rol ?
De korte hoofdstukken en de wissels heden - verleden houden de vaart erin ook al komt de "echte" spanning pas redelijk laat in het boek.
In het boek komen ook mooie beschrijvingen voor, om Gemma' s gevoelens weer te geven.
"Ik vlieg in zijn armen. De tranen stromen uit mijn ogen als bloed uit een wond. Ik kan niets uitbrengen"."

Het uitblijven van spanning is echter geen beletsel om verder te willen lezen, want wie heeft nu in hemelsnaam Rosalind vermoord? Het wordt toch echt wel een verrassend eind met een onverwachte dader.

Ondanks ik het geen super spannende thriller vond en Gemma niet meteen aan mijn lijstje lievelingsrechercheurs wordt toegevoegd, ben ik toch benieuwd naar het volgende boek.

Meer recensies van Lena Blomme