Geweldig debuut!

01 november 2014
We maken kennis met Jenny Malcom , moeder van drie kinderen: een tweeling van zeventien: Theo en een dochter Naomi van vijftien.Jenny is huisarts, haar man Ted is neurochirurg.Het valt voor Jenny niet mee om haar tijd te verdelen tussen haar gezin, haar werk en haar patiënten.Ook Ted heeft een berg zorgen aan zijn hoofd, wat zijn werk niet ten goede komt.

De tweeling zoeken steeds meer hun eigen leventje hetgeen Ted en Jenny wel goed uitkomt, zo hebben ze daar weinig omkijken naar. Naomi heeft een hoofdrol op school in een toneelstuk op school.Jenny kan zich op haar hobby's uitleven en daar haar nodige rust in vinden, terwijl Ted zich beetje bij beetje van het gezin afkeert. Maar dan is het plots gedaan met de rust in het gezin als Naomi op een avond niet terug keert na de repetities op school.

Het verhaal schakelt over na de periode voor en na de verdwijning van Naomi. Het is goed gevonden van de schrijfster, als lezer kan je op deze manier optimaal mee leven in de onwetendheid van de ouders en de chaos dat een verdwenen kind met zich mee brengt.

Dit boek zou zomaar waar kunnen zijn, want in hoeveel gezinnen hebben ouders het met hun eigen werk en hobby's het te druk om goed te kijken of het echt goed gaat met hun kinderen? Tevreden zijn als ze, in hun ogen, het goed doen, terwijl er dingen gebeuren die hun aandacht moesten hebben?

Ik heb De dochter met heel veel genoegen gelezen, voor een debuut is dit een geweldig boek. Ik hoop dat er heel snel een volgend boek komt van deze schrijfster, ik zal hem zeker lezen!!!

Meer recensies van