Spaanse Meesters

Leo Kortsmit 24 november 2019
Een thriller cq. spannend boek met een historisch tintje heeft altijd mijn belangstelling. De achterflap van dit boek beloofde een fascinerend verhaal over kunstvervalsingen en kunstroven ten tijde van de Spaanse Burgeroorlog en de Tweede Wereldoorlog.
Met de nodige belangstelling dus aan dit boek begonnen, maar het lezen van de eerste ruim honderd pagina’s verliep net zo moeizaam als de veldtocht van de Duitsers richting Leningrad. Heel veel personages met veelal Spaanse of Russische namen en regelmatige sprongen in de tijd. En het werd maar niet spannend. Toch raakte ik wel geboeid en benieuwd naar hetgeen werkelijk aan de hand was.
Deze ontknoping komt in het tweede gedeelte van het boek. Hier zit wel de nodige spanning in en hier vallen ook alle puzzelstukjes in elkaar. Bijna had ik het eerste gedeelte van het boek nogmaals gelezen om de ontknoping nog beter te begrijpen.
Al bij al best een aardig boek.

Meer recensies van Leo Kortsmit