VOOR alle REBELSE MEISJES (m, v, x)

leonie-bouwman 01 december 2021
Dit boek werd getipt in de #BoekPerWeek groep van de bieb. Eerst dacht ik, nah, niks voor mij. De boeken die speciaal voor meisjes of voor vrouwen zijn bedacht vind ik meestal niet zo interessant.

Maar dit! Gisteravond heb ik tot na middernacht (stiekem) gelezen over allemaal vrouwen van Nederlandse afkomst die de wereld een beetje, of een beetje veel, hebben veranderd. Door hun dromen na te jaren, anders te durven zijn/kiezen, te studeren of toegewijd te sporten.
Elk verhaal begint met Er was eens een meisje... en een mooie tekening ernaast van de betreffende vrouw.

Van deze serie zijn er ook twee internationale versies én voor jongens zijn er ook Bedtijdverhalen.
Het maakt eigenlijk niet uit of je je met één van beide of geen gender identificeert als je dit leest. Het zijn gewoon krachtige verhalen!

Heb je nog geen Sint- of kerstcadeau, kies dit boek.

Bedtijdverhalen voor rebelse meisjes, over 100 bijzondere Nederlandse vrouwen.

Meer recensies van leonie-bouwman