Verrassend anders

leonie-bouwman 08 april 2020
Ik heb voor de Hebban leesclub het boek De Orde mogen lezen.
Na het recent lezen van Hannelore, het meisje uit de sekte, was ik benieuwd naar andere boeken over sektes.
Mijn verwachting was dat De Orde kritisch doch spannend zou zijn, gezien de term thriller.

Bij het lezen werd ik direct verrast door de vorm, waarin korte stukjes van de hoofdpersonen elkaar afwisselen. Dat maakt dat je snel nieuwsgierig wordt en blijft doorlezen.
Het is ook een interessant gegeven dat er verschil is in de leeftijden/generaties van de hoofdpersonen.

Desondanks stoorde mij het aantal losse draadjes en abrubte sprongen, waardoor ik niet het idee heb dat de personages echt diepgang gekregen hebben.
Enige humor was aanwezig maar viel voor mij weg tegen de sm-scenes die mij deden walgen.

Toch heb ik het boek met plezier gelezen. Sektes en hun manier van werken boeien me nog meer, ook na dit boek. Het is niet waarschijnlijk dat ik andere boeken van dit duo zal lezen in de toekomst, er is meer en beter materiaal te vinden in de boekenwereld.

Ik geef 3 / 5 sterren.

Meer recensies van leonie-bouwman