Al was het maar om Amy

leonie-bouwman 26 januari 2021
Luisterboek

Een boek luisteren duurt bij mij altijd langer dan lezen. Dit boek heeft me wekenlang vergezeld onderweg naar de supermarkt, de dagbesteding, de avondwandelingen over het fietspad.

Alex Boogers is echt te weinig geroemd om zijn prachtige zinnen, stevige opbouw en hartelijke hoofdpersonen. Ook dit boek was weer genieten én herkenning vinden.

Het verhaal gaat over Amy, Cor, Harvey en een heleboel andere mensen die struikelen en stumperen door het leven. Amy is slim, onbegrepen door haar stiefvader, en door de rest van de wereld. Het loopt niet makkelijk, daarom moet ze van een therapeut een dagboek schrijven.
Cor is weduwnaar, eenzaam en gek op ijsvogels. Hij is de perfecte 'opa' voor Amy.
Maar het leven is verre van perfect en iedereen die dat zelf ook weet MOET gewoon dit boek lezen. Waarom hoor ik zo weinig mensen over Boogers?

Eigenlijk wil ik van de daken schreeuwen hoe ik van Alex Boogers' werk houd.
En de voorlezer was ook heel goed. (bibliotheek app)
Ik heb besloten dat ik de boeken ga sparen. Al was het maar om Harvey, Cor en Amy.

Meer recensies van leonie-bouwman