Filmisch geschreven page-turner

leonie-bouwman 29 juli 2020
Een roman, gebaseerd op waargebeurde feiten, over een corrupt politie systeem in de VS - maar meer nog over de liefde van een moeder voor haar dochter, een vrouw voor haar man, een meisje voor haar vriendin, een football speler voor zijn beste vriend.

De auteur gebruikt een pseudoniem voor dit boek - in het nawoord vertelt ze over haar ervaringen als 911-dispatcher en queer vrouw in een land waarover nu veel in de media is. Foute politie-agenten en racisme.

Het verhaal gaat zo: Laurie werkt als 911-telefoniste en krijgt op een dag een telefoontje van haar dochter. Je reinste nachtmerrie, maar dan begint het pas. Haar dochter is verkracht en er ligt een lijk vlakbij. Omdat haar man niks kan betekenen (ligt in het ziekenhuis) gaan moeder en dochter zelf op speurtocht naar wat er is gebeurd.

De aanprijzingen op de achterkant zijn echt Amerikaans, maar ik kan me er wel in vinden. Een aanrader!

Meer recensies van leonie-bouwman