Na de eerdere boeken van Karin Hazendonk gelezen te hebben, keek ik erg uit naar Ongenadig.
En ik ben zeker niet teleurgesteld, wat een ongenadig spannend boek.

Anouk en Sven zijn collega’s. Op een personeelsfeest leren ze elkaar beter kennen en al snel hebben ze een relatie. Sven is een charmante, attente man die precies lijkt te weten hoe hij het Anouk naar
haar zin kan maken. Nadat zij zijn gaan samenwonen, blijkt Sven een man met twee gezichten die er
een lugubere hobby op nahoudt. En die hobby oefent hij niet alleen passief maar ook actief uit.

De schrijfstijl van Karin is vlot en toegankelijk waardoor je door Ongenadig heen vliegt. De spanning is
goed opgebouwd en doet je af en toe op het puntje van je stoel belanden. De gruwelijkheden worden zo beeldend beschreven dat je het voor je ziet en je af en toe kippenvel bezorgen. Het verhaal blijft boeien doordat het vanuit verschillende personages wordt belicht, je wordt in het verhaal gezogen. Eenmaal begonnen met lezen, is er geen weg meer terug. Het boek moet uit.

En dat einde ….. wow. Verrassend en overdonderd, deze plotwending had ik niet aan zien komen.

Voor mij is Ongenadig een van de beste thrillers van 2019. Dit boek moet je gewoon lezen als je van een spannende en gruwelijke thriller houdt.

Reacties op: Ongenadig spannend!

Ongenadig - Karin Hazendonk