Veel gehuil en om de 2 pagina's een seksscene

Letterfretter 04 september 2019
De premisse van het boek klonk heel grappig: Julia had 3 jaar geen seks gehad, dan krijgt ze een onenightstand waarbij de man haar beschuldigt zijn penis kapot te hebben gemaakt, heeft ze een flirt met een uiterst zelfverzekerde lesbienne en denkt ze na over de relatie tussen feminisme en het afscheren van haar schaamhaar. Gill Sims, de auteur van Waarom mama drinkt, bejubelde het boek en ik hou van haar schrijfstijl dus ik dacht dat zit wel snor... Wat vond ik goed: cleane schrijfstijl, het boek ging er zo door. Het thema van coming out leek mij ook wel eens boeiend in plaats van alle traditionele "liefdesverhalen".
Helaas pindakaas konden mijn verwachtingen voor de rest niet ingelost worden. Het was veel minder grappig dan wat iedereen op de cover schrijft. OK, af en toe wel eens gelachen maar ik vond ook dat de emoties van het hoofdpersonage zich beperkten tot huilen (over haar job, over haar liefdesleven, over ...) en euforisch doen (over zowat elke vrijpartij vanaf het moment dat ze beseft dat ze lesbisch is). Ook binnen dezelfde pagina gingen die twee emoties soms meermaals in elkaar over. Dus ik zat mij meer af te vragen wat Julia nu eigenlijk wilde in het leven dan dat ik mij ook echt kon inleven en met bepaalde situaties kon lachen. Bovendien kwamen de "neukpartijen" en erotische hulpstukken mij op den duur ook wel de oren uit. Om de paar pagina's was ze wel met iemand aan de gang. Ik ken de gay scene niet, maar het leek echt alsof die over niets anders konden praten dan SM, voorbinddildo's, glijmiddel, fisting, domineren, ... En als ze er niet over aan het praten waren, dan waren ze het wel aan het doen. Na een tijdje begon het mij echt te vervelen.

Meer recensies van Letterfretter