Je wilt doorlezen

Deel 4 van de Barbarotti reeks is wederom ook goed los te lezen. En ik raad jullie zeker aan om dat te gaan doen!! Ik vind ook dit boek van Nesser een heerlijk mooi en goed geschreven boek. De personages zijn goed uitgewerkt, er zitten mooie zinnen/passages in het boek. ~~
"Iedereen klaagt over november. Ik hou van november. De regen. De bomen die zich ontkleden en naakt in de harde wind staan. De duisternis die met de dag langer blijft hangen, niemand is hier tegen opgewassen, maar ik wel."
~~
"Ze lagen lepeltje, ze was licht als een veertje in zijn armen. En zwaar als een leven. Zwaar als een veer. Licht als een leven."
♡♡
- 'In 1969 leren 6 jonge studenten in Uppsala elkaar kennen. Ze raken bevriend en trekken een tijd intensief met elkaar op. Een weerzien jaren later loopt uit op een tragedie en eindigt met het levenloze lichaam van een vrouw in een afgrond. 35 jaar daarna vindt een wandelaar op precies dezelfde plek een dode man. Barbarotti en Backman onderzoeken de twee sterfgevallen: zijn ze gevallen of ober de rand geholpen?' Nesser heeft het verhaal zo geschreven dat je van heden naar verleden springt en ook af en toe dagboekfragmenten van een van de vrienden leest. Maar hij doet dat zo knap dat je als lezer meteen doorhebt waar en met wie je bent, zonder dat dat expliciet wordt vermeld. Ondanks dat er geen gruweldaden of spannende achtervolgingen zijn blijft het verhaal wèl spannend. Je wilt doorlezen om erachter te komen wat er nu toch allemaal is gebeurd!

Meer recensies van Letterslezen (Suzanna)