Een ontvoerde hond, een lijk, een ontvoerd meisje: een spannende zaak!

De stenen engel, David Hewson.
Het verhaal waarin rechercheur Pieter Vos en zijn collega Laura Bakker de hoofdrollen vertolken begint met de introductie van de nieuwe commissaris, Jillian Chandra en de ontvoering van Sam. Het trouwe hondje van Vos. Vos krijgt wat aanwijzingen om de hond terug te vinden. Hij komt uit op Zorgvlied en wordt, naast Sam, ook naar een lijk en een ontvoerd meisje geleidt. Al snel blijkt dat deze nieuwe zaak in verbinding staat met een zaak van vier jaar geleden. De onvriendelijke en op goede publiciteit beluste Chandra maakt het onderzoek er niet makkelijker op.
Naast het opsporen van de dader(s) is er het verhaal van Bert Schrijver. De vader van het gevonden meisje. Schrijver verkoopt bloemen op de Albert Cuyp. Het gaat slecht met de zaak en privé loopt ook niet alles op rolletjes.
De twee verhaallijnen komen al snel samen, maar hoe alles nu precies in elkaar zit wordt je als lezer gelukkig niet snel duidelijk.
Het plot is wat vreemd, niet echt passend.
***
Ik vind dit deel, deel 4, de minst leuke van de serie. Ik heb het boek echter wel weer met plezier gelezen. Hewson heeft een fijne schrijfstijl. Veel korte 'hoofdstukken' , duidelijk taalgebruik. Als lezer kan je je goed wanen in het verhaal, en struin je mee door Amsterdam (al kom je op lang niet zoveel plekken als de vorige delen!!).

Meer recensies van Letterslezen (Suzanna)