Ik wil ook lopen!

Lies Oosterhoff 08 september 2015
Zo, dit is dan eens een boek waarbij je het gevoel krijgt dat jezelf maar een saai leven leidt. En dat is helemaal niet zo. Maar Cheryl is net zo oud als mij en op het moment dat ze deze tocht liep zat ik nog in de studieboeken. Hoe dan ook. Ik vind deze vrouw geweldig en ik voel met haar mee wat ze allemaal heeft gedaan en beleefd. Ze toont aan dat ze een bang muisje is die toch bezit over een flinke dosis lef. Ik heb echt respect voor haar. Wat is soms wel een beetje storend vond in het boek was veel teruggrijpen op het verleden en dat er ik mijn ogen weinig over de omgeving werd geschreven. Ik denk dat ik het anders had gedaan. Maar ja, dan moet je eerst een tocht doen natuurlijk. Wat ook leuk is, dat ze zo vreselijk openhartig is over haar zelf. Je zou bijna vriendinnen willen worden. Wat voor mij persoonlijk erg privé is, verteld zij uitgebreid. En dat maakt een verhaal als deze ook meer geloofwaardig. Ik heb de film ook gezien en die vond ik weer teleurstellend slecht. Maar dat heb je wat mij betreft altijd met verfilmingen. Ik vind dit wel een topboek!

Meer recensies van Lies Oosterhoff