Heerlijke echte Stephen King

Queenielb 23 november 2018
Gwendys knoppenkist is na alle dikke boeken die ik van Stephen King heb gelezen het eerste wat kortere verhaal. Ik had het dan ook in no time uit. Ook omdat het verhaal van Gwendy boeit van begin tot end.
Op haar twaalfde krijgt Gwendy van een mysterieuze vreemde een kist met knoppen en hendeltjes. Het is een kist met macht. En het is aan haar om goed met deze macht om te gaan. Er komen verschillende situaties voor in haar tienertijd waarin de knoppenkist gebruikt. Voor haar eigen succes maar ook dat van anderen. Maar ze gebruikt hem ook soms om anderen te straffen. Op haar 22-ste komt de vreemdeling de kist weer ophalen. Is Gwendy in de tien jaar waarin ze van kind vrouw werd goed omgegaan met de macht die de kist haar gaf? Je leest Gwendys knoppenkist in één ruk uit! Maar ja, bij welk boek van Stephen King heb je dat niet? Wat een meesterverteller. Dit boek is overigens samen geschreven met Richard Chizmar.

Meer recensies van Queenielb