De dochter van de klokkenmaker

Lieve F. 02 juli 2019
Ik lees normaal gezien niet zo graag romans, maar voor Kate Morton maak ik altijd graag een uitzondering. Helaas heb ik mij bij deze mijn aankoop beklaagd. Ik had gehoopt op een boeiende zomerroman, maar ik heb halverwege afgehaakt. Het verhaal kan mij absoluut niet boeien. Boeken zijn duur en meestal probeer ik toch het einde te halen om mijn aankoop te rechtvaardigen, maar De dochter van de klokkenmaker heeft die eindstreep niet gehaald.

Op aandringen van een paar hevig verontwaardigde Kate Morton fans -:) heb ik toch weer het boek uit de kast gehaald en ben helemaal opnieuw begonnen. Dit keer met een andere kijk en meer achtergrondinformatie. Het boek blijft voor mij te langdradig, de vele tijdlijnen en personages maken het moeilijk leesbaar, maar ik heb toch mijn waardering aangepast van 1 naar 3 sterren. Hoe verder het boek namelijk vordert en het duidelijk wordt dat al die verhalen naar één apotheose toewerken, hoe meer waardering ik kreeg voor de schrijfkunst van de auteur.

Meer recensies van Lieve F.