‘Sugar daddy’ werd aangekondigd als het eerste boek in een nieuwe misdaadreeks. Het zoveelste speurdersduo dat de zoveelste moord zou oplossen? Niets is minder waar. De lezer krijgt een zeer gelaagd boek op het bord met tal van verrassende ingrediënten. Een politieman die zichzelf overschat in de plaats van een superheld. Personages van vlees en bloed in de plaats van bordkartonnen personages. Een verhaal met veel vlees aan het bot in de plaats van een flinterdun ding eenheidsworst. En last but not least een einde waar je even stil van wordt en waar je nog dagen nadien gaat over nadenken. En dat allemaal in een literaire verpakking die het predicaat ‘literaire thriller’ voor één keer wel verdient. Mijn oma zou zeggen: ‘je krijgt waar voor je geld’.
Ik heb lang gewacht, want dit is pas mijn tweede boek van het duo vader en zoon Bogaerts, die inmiddels al een respectabel aantal van 15 boeken hebben neergepend. Maar vast niet mijn laatste. Een origineel verhaal op een moderne leest. Spanning, erotiek, emotie, ik zou het niet beter kunnen zeggen. Ik begrijp nu ook waarom het duo het voorbije jaar werd uitgekozen werd om de succesvolle televisieserie ’13 Geboden’ van de commerciële omroep in boekvorm te gieten. Dat was het eerste boek dat ik van Bogaerts las. Kwaliteit, absoluut, anders ging de serie niet op Netflix. Die kwaliteit wordt doorgetrokken in hun nieuwe boek 'Sugar Daddy', waarmee ze ongetwijfeld even hoog zullen scoren als met hun vorige boek. Het is het sympathieke schrijversduo van harte gegund.

Reacties op: Een absolute voltreffer met spanning, erotiek en emotie in een ideale dosering

Sugar Daddy - Willy Bogaerts
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 16,99