Uit onverwachte hoek!

Linda 13 oktober 2019
In het warme en broeierige Australie, vlak voor de kerstdagen zijn rechercheurs Gemma Woodstock en Felix McKinnon op zoek naar dader van de moord op Rosalind Ryan, een jonge en knappe lerares op een middelbare school in een kleine gemeenschap. De lerares is gevonden in een vijver achter de school na een toneelvoorstelling door de leerlingen waarvan zij de regisseuse was.

Gemma Woodstock is op dezelfde middelbare school de klasgenoot van Rosalind geweest maar door dit niet helemaal door te laten schemeren mag ze toch meedoen aan het moordonderzoek. Het onderzoek verloopt langzaam, het persoonlijke leven van Rosalind is nogal mysterieus en diverse verdachten passeren de revue vanwege haar knappe uiterlijk.

Het persoonlijke leven van Gemma is niet eenvoudig, ze staat voor lastige beslissingen, die ze zelf moet maken en het onderzoek vergt al haar aandacht.

Door de vlotte schrijfstijl, de korte hoofdstukken en de afwisseling tussen heden en verleden blijft deze thriller spannend.

Dit is het eerste deel van de Gemma Woodstock-trilogie, ik kan niet wachten op deel 2 "Into the night" in het Nederlands vertaald wordt. Ook een TV-serie of film over deze serie zou niet misstaan.

Meer recensies van Linda