Een leuk en origineel verhaal

Linda 12 oktober 2019
Mijn volledige recensie is terug te vinden op:

Hoofdpersoon in dit boek is Linde, een afgestudeerde vrouw die naar haar studie communicatie besluit om het roer om te gooien en een cateringsbureau te gaan starten.

Na een bijna-aanrijding geeft Linde de zanger Sverre van haar favoriete band Shattered Dawn een lift naar zijn bestemming. Onmiddellijk begonnen er belletjes te rinkelen. Waar doet mij dit aan denken? Na wat piekeren wist ik het:

Zanger Eddie Vedder, frontman van Pearl Jam, werd in 1992 achterop de fiets naar zijn Amsterdamse hotel gebracht. Hij denkt nog vaak terug aan de vrouw die hem toen een lift gaf. Weet u wie zij was, of was u zelf deze redder in nood?

Een ontzettend leuk en origineel begin.

Na de lift gaat het leven voor beiden gewoon verder, denken ze.
Doordat haar vriend haar laat zitten en haar vriendin ziek is gaat Linde alleen naar het concert van Shattered Dawn en herkent Sverre haar.
Tja en dan …..

Linde tobt privé met aardig wat problemen , één van de redenen dat ze bij haar oma woont. Waarom ze ooit aan een relatie met Finn begonnen is is mij een raadsel. Linde komt bij mij over als een sterke vrouw, die weet wat ze wilt. Misschien zijn het haar onzekerheden die haar parten spelen?

CONCLUSIE
Ik vind het een leuk en origineel verhaal met zoals ik al eerder schreef: En ontzettend leuk begin. Verder sprak de schrijfstijl mij aan, je las zo door.
Aardig detail: er wordt in dit boek aandacht besteed aan het aanzienlijke leeftijdverschil tussen Sverre en Linde.

Wat mij tegenviel was het gemak waar Linde, onervaren en al, op het laatste moment de catering voor een bruiloft verzorgt. Alsof het niets voorstelt.

Meer recensies van Linda