Verkikkerd

Lindy Bolwijn 13 oktober 2019
De populaire Lucy verruilt Groningen voor Enschede om te gaan studeren. Afgelopen zomer hebben zij en haar vriendin Merel genoten van de vrijheid en is het zoeken naar een kamer er bij ingeschoten. Lucy denkt dat er nog wel een kamer vrij is in het centrum maar niets is minder waar. Haar moeder heeft een kamer geregeld op de campus, in een nerdhol. Met tegenzin gaat ze de kamer bekijken en het is nog erger dan Lucy dacht. Noodgedwongen neemt ze de kamer in een huis vol naar haar mening rare mensen. Lucy is een verwend, lui meisje. Koken heeft ze nog nooit gedaan, wat verbazing oproept bij haar huisgenoten. Hoe langer ze er woont hoe meer ze bevriend raakt met de gekke huisgenoten en in het bijzonder met Kikker.

Lisette Jonkman heeft een heerlijk feelgood boek geschreven. Herkenbare situaties en beeldende beschrijvingen zorgen ervoor dat je je helemaal in Lucy kunt verplaatsen. Daarnaast heb ik een aantal keer overwogen het lezen te pauzeren om Twilight weer opnieuw te gaan kijken (ook ik was groot fan). Een boek waar ik doorheen gevlogen ben.

Meer recensies van Lindy Bolwijn