wat een boek!

Lisa 12 oktober 2017
Cel 7 speelt zich af in een toekomst die als we zo doorgaan misschien wel realistisch lijkt. mensen die schuldig worden bevonden voor de doodstraf komen terecht in Cel 1 en elke dag schuiven ze door tot Cel 7. de executie cel. doormiddel van een tv-show kunnen de kijkers stemmen of diegene schuldig of onschuldig is. dit is om een eerlijk rechtssysteem te creƫren en een democratie te behouden. maar of dit wel zo is? je kan namelijk alleen stemmen als je natuurlijk een 'grote' som geld neertelt. dit laat je meteen zien wat het verschil tussen arm en rijk kan veroorzaken.
vanuit het oogpunt van Martha lees je het leven in de cellen en vanuit meerdere andere personages lees je hoe het leven er in die tijd uit zal zien. iedereen is geobsedeerd door de tv-show, die volgens de presentators, laten zien wat er allemaal echt gebeurd is. maar alles laat je merken dat het allemaal corrupt is.

de vraag die maar door mijn hoofd bleef zweven was:
waarom heeft ze Jackson Paige vermoord? heeft ze het wel gedaan?
vanaf de eerste bladzijde wordt je het verhaal ingetrokken. je leeft in het hoofd van meerdere personages en krijgt mee wat hun denken. de sfeer in het boek is meteen gespannen en je wilt alles weten wat er gebeurt (is) en wat er gaat gebeuren.

dit boek is zeker mijn 5 sterren waard. voor iedereen die van spanning houd is dit een pracht boek. ik kan niet wachten tot deel 2.