Blauwe maandag

20 september 2017
Blauwe maandag is echt te gek. Ik heb al heel veel boeken van Nicci French gelezen, maar voordat ik een goodreads account had hield ik niet bij welke boeken ik had gelezen. Volgens mij had ik dit boek ook al eens gelezen omdat ik sommige elementen wel herkende. Blauwe maandag gaat over een verdwijning van in eerste instantie een jong meisje. Ze hebben haar nooit gevonden en de familie heeft haar leven weer opgepakt. Totdat 20 jaar later weer een jong kind verdwijnt. Overdag loopt hij namelijk naar huis, maar komt nooit aan. Er wordt een onderzoek op touw gezet maar ze krijgen hem niet gevonden. Frieda Klein is een psycholoog die te maken krijgt met een man. Hij heeft bijzondere dromen waar ze uiteindelijk mee naar de politie gaat. In eerste instantie gebeurd hier niks mee, maar het laat Frieda niet los. Ze gaat ook zelf op onderzoek uit waarbij ze later de politie op de hoogte houd en ze samen aan de slag gaan.
Ik vind de boeken van Nicci French zo boeiend geschreven. Zonder langdradig te worden staan er wel veel details in. Blauwe maandag is het eerste boek uit de serie van Frieda Klein. Je kunt de boeken goed zelf lezen, maar het leukste is wel om het in de goede volgorde te doen.

Meer recensies van