Depressief geschreven, toch wel blij met het einde van de serie

lizz-maessen 14 september 2019
Het vijfde en laatste deel van de Selection-serie!
Twintig jaar zijn verstreken sinds America Singer en prins Maxon verliefd werden. Nu is hun dochter Eadlyn de eerste prinses die haar eigen Selectie houdt.
Eadlyn had niet gedacht dat ze een partner zou vinden tussen de 35 kandidaten, laat staan haar ware liefde. Maar soms word je verrast door je eigen hart, en nu moet Eadlyn een nog moeilijker en belangrijker keuze maken dan ze ooit voor mogelijk had gehouden.

Eadlyn raakt verstrikt in het vals gesmeden plan van iemand waar ze het nooit van verwacht had. Hoe gaat ze zich hier uit redden? Kan ze haar volk laten zien dat ze alles voor hen over heeft? Zou ze goede keuzes maken als ze dadelijk koningin word? Je leest het allemaal in dit boek! Het word een lastig pakket van de keuzes die ze moet maken...

Ik vond dit boek net iets te depressief geschreven. Zoveel verdriet, gehaat en gedoe dat ik er zelf een beetje 'down' van ging voelen. Het eindigd natuurlijk als iedere serie met een prachtig en gewild einde. Hoewel ik geen spijt heb dat ik de serie gelezen heb, ben ik toch blij dat dit het laatste boek is. Ik denk dat Kiera Cass gewoon niet 'mijn' schrijver is.

Meer recensies van lizz-maessen