Opnieuw spannend en heftige plottwisten aan het eind!

lizz-maessen 13 september 2019
Na het enorme succes van De selectie, De elite en De one schreef bestsellerauteur Kiera Cass dit spannende vervolgverhaal. Twintig jaar geleden deed America Singer mee aan de Selectie en wist ze prins Maxons hart te veroveren. Nu is het de beurt aan prinses Eadlyn om haar eigen Selectie te houden. Eadlyn verwacht niet dat het voor haar even sprookjesachtig zal zijn als het liefdesverhaal van haar ouders. Maar als de strijd om haar hart losbarst, zou ze er wel eens achter kunnen komen dat haar eigen geluk niet zo ver weg is als ze altijd dacht.

Eady oftewel Eadlyn neemt je mee voor een kijkje in haar leven, haar problemen, haar manieren en haar doen en laten. Als het volk verward raakt en alles weer in duigen lijkt te vallen, komen ze met een 'top' idee. Ze willen een Selectie gaan organiseren voor Eadlyn, waarin zij dan de liefde van haar leven zou kunnen ontmoeten. Eadlyn zelf is het er niet mee eens maar weet dat ze geen andere keus heeft. Wanneer ze eenmaal 'bezig' is in de Selectie merkt ze dat ze toch wel wat verschillende gevoelens begint te krijgen. 35 jonge, mooie mannen strijden voor haar hart, alleen is zij de gene die hem weg kan geven. Onder druk gezet door haar ouders, haar volk, haar broer, weet ze zich geen raad meer tot dat ze het zelf door krijgt.

De prinses, het boek wat me opnieuw in de sleur van De Selectie heeft getrokken! Alleen vind ik het oprecht jammer dat de hoofdpersoon, Eadlyn, heel erg arrogant en vervelend overkomt. Buiten dat is het boek weer gewelsig geschreven en zit een heftige 'plottwist' in. Ik ga snel beginnen met het volgende boek om er achter te komen wat er verder gaat gebeuren!

Meer recensies van lizz-maessen