Prinssessenverhaal met behoorlijk wat drama en moeilijke keuzes

lizz-maessen 02 september 2019
Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden. Zou het haar lukken om haar gevoelens op een rijtje te krijgen en Maxons hart te veroveren of zou ze terug gaan naar de gene waar ze altijd van heeft verlangt? Maxon was toch nog niet zo vreselijk als dat ze dacht...
Een moeilijke keus staat haar te wachten.

Ik vind het een leuk geschreven boek, ondanks dat ik America Singer een behoorlijke temperamentje vind hebben en soms ook wel arrogant vind over komen. Er zijn momenten geweest dat ik wilde stoppen met lezen en verder zou gaan met een heel ander boek, maar het verhaal trekt je aandacht en toch wilde ik weten hoe het zou eindige met America, Maxon, de families en de meisjes van de selectie in het paleis. Een echt prinssessenverhaal met behoorlijk wat drama.

Meer recensies van lizz-maessen