Afscheid nemen van Cockleberry Bay

Lizzie 06 augustus 2020

Dit is het derde deel in de Cockleberry Serie. We reizen nog een laatste keer af naar Cockleberry Bay en hun inwoners.
Opgelet deze Recensie kan spoilers bevatten uit de vorige delen!!!

In dit derde deel zijn Rosa en Josh opnieuw gelukkig samen en denken ze aan gezinsuitbreiding, ze zijn volop aan het oefenen. Josh moet voor een belangrijke klus even naar New York. Maar Rosa heeft het toch druk genoeg met de winkel en ROSA’s die ze samen met Sara runt. Rosa beslist ondertussen dat ze het te druk begint te krijgen en dat het tijd wordt om haar winkel weg te geven zoals het in haar erfenis stond. Ze lanceert een oproep via de lokale radiozender en maakt de dag voor Kerstmis bekend wie de winkel mag overnemen.
In deel twee had ik mij echt geërgerd aan Rosa haar personage, ze had te weinig zelfvertrouwen en een groot alcohol probleem in dit deel is ze opnieuw aangenaam. Ook met Titch en haar uitspraken is het opnieuw lachen geblazen. Het verhaal kent opnieuw de nodige drama’s en goede aflopen.

De schrijfstijl van Nicola May is dezelfde, ze zorgt er steeds voor dat de belangrijkste gebeurtenissen vanuit de vorige delen nog even herhaald worden, zodat iemand die het even niet meer weet of het vorig deel niet gelezen heeft toch helemaal mee is met het verhaal.
Ik heb genoten van de serie, het is geen serie waar je veel diepgang moet verwachten, maar ben je opzoek naar een serie om volledig te ontspannen op een heerlijke zomerse dag of een koude avond met een dekentje op de bank, is deze zeker een aanrader, even als rond je heen vergeten en verstand op nul zetten.

Meer recensies van Lizzie