Sterk plot

Lizzie 21 augustus 2019
Egyptisch Blauw mocht ik lezen voor het selpubcafé boeken auteurs lezers.
Na veel positieve dingen over het boek gelezen te hebben, was ik heel benieuwd of mijn hoge verwachtingen waargemaakt gingen worden.

De cover van het boek spreekt meteen aan door het grote blauwe oog die erop staat. Het wekt meteen de nieuwsgierigheid, van wie is dit oog?

Het verhaal start met een proloog die eindigt met: drie dagen geleden verloor ik de liefde van mijn leven maar dat kan ik aan niemand vertellen. Dit is het startschot om in het leven van Jovanny en zijn vrienden te duiken.

De tijdspanne van de hoofdstukken worden mooi weergegeven bovenaan elk hoofdstuk.
Wat ik wel een storend element vond was de naam aanduiding bij elke conversatie. Als lezer weten we wel wie er aan het woord is, de naam hoeft niet bij iedere zin vermeld te worden. Dit zorgt ervoor dat het allemaal wat simpel overkomt.

Het plot daarintegen is wel goed uitgewerkt, je komt als lezer in een grote puzzel terecht en wanneer je denkt het puzzelstukje te kunnen doen passen, word je op het verkeerde been gezet.
Goed gedaan van Bollé, dit zorgt ervoor dat je geboeid blijft lezen.
Alle verhaallijnen worden mooi afgewerkt.

Egyptisch Blauw heeft niet al mijn verwachtingen in gelost maar het goede plot heeft veel goed gemaakt. Bollé heeft een mooie psychische thriller neergezet.

Meer recensies van Lizzie