Sterk debuut

Lizzie 19 oktober 2019
We namen deel aan de leesclub van Fatale keuzes bij thrillerlezers.
Fatale Keuzes is het debuut van Nina Verheij.

De cover spreekt aan door de kleuren die gebruikt worden en de vrouw die tussen de bladeren ligt. Net als de zijn wat is jouw andere kant? Dit wekt de nieuwsgierigheid op.

In Fatale Keuzes leren we Emily kennen. Emily studeert criminologie en mag stage lopen bij de politie, ze heeft een relatie met Matthijs en woont samen in een studentenhuis met Lisa en Jurre.
Jurre is vrijgezel en Lisa is samen met Lucas een muzikant.
Lisa leert haar vader na twintig jaar kennen en is hier laaiend enthousiast over.
Emily studeert criminologie en mag stage lopen bij de politie, op haar stage duikt ze per toeval op het dossier van Lisa haar vader, waarin ze zijn gewelddadig verleden ontdekt.
Ze twijfelt of ze dit allemaal moet delen met Lisa, of dat ze het toch beter voor zichzelf houdt.
De ontdekkingen die ze doet leiden tot een zware misdaad. Emily stelt dan ook alles in het werk om het verleden en de geheimen helemaal boven water te krijgen.

Het verhaal wordt niet in chronologische volgorde verteld, we starten bij een gruwelijke gebeurtenis om dan geleidelijk aan met flashbacks terug te keren naar het verleden. Ook keren we verder in de tijd terug namelijk na 1995. In het begin komt dit wat verwarrend over, maar eens je een stuk in het boek bent, begint alles op zijn plaats te vallen en snap je waarom de schrijfster hiervoor gekozen heeft, het zorgt ervoor dat de lezer geboeid blijft.
Je wilt door dat er steeds stukje bij stukje informatie vrijkomt steeds verder lezen om de puzzel uiteindelijk helemaal te ontrafelen.

Fatale keuzes is een boeiende psychologische thriller, de schrijfster is er in geslaagd om een goed debuut neer te zetten. Eentje waarbij de lezer geboeid blijft. Sommige dingen zijn voorspelbaar, maar toch zitten er genoeg verrassende wendingen in om het verhaal spannend te houden.
Verheij gebruikt ook hele mooie beeldende zinnen, ze heeft een mooie schrijfstijl.
Dankzij de leesclub weet ik nu dat er nog een vervolg komt in het najaar 2020, dit kan er voor mij niet snel genoeg zijn. Ik heb van Fatale keuzes genoten en kijk uit naar meer van deze schrijver en om Emily nog beter te leren kennen.

Meer recensies van Lizzie