Lizzie VIP Club

Gevallen Dromen is het eerste deel in de Ivy years serie.
Deze serie is vanuit het Engels vertaalt en het eerste deel in het Nederlands is nu dus verschenen bij SVM publishings.

Gevallen dromen vertelt het verhaal van Corey Callahan, haar plan was om als ijshockeyspeler naar de universiteit van Harkness te gaan, alleen komt ze er toe in een rolstoel na een ongeluk.
Ze wil vooral bewijzen dat ze zelfstandig kan leven, dat ze geen hulp van iedereen nodig heeft.
Gelukkig heeft ze een leuke kamergenoot en de overbuurman Hartley mag er ook wel zijn. Hij is ook een ijshockey speler, die zijn been gebroken heeft, alleen lijkt hij onbereikbaar omdat hij een bloedmooie vriendin heeft.
Toch krijgen de twee een mooie vriendschap…
Dit boek is een mooi verhaal over vriendschap, teleurstelling, boosheid, en jezelf tegen komen.
Kortom gevallen dromen bevat alle ingrediënten voor een goede feelgood.
Je wordt al lezer echt meegezogen in het verhaal van Callahan en Hartley. Je ziet hun vriendschap groeien, en je voelt als lezer aan dat ze beiden vechten met hun demonen.

Het is niet een standaard roman, dit boek heeft mooi weer dat wanneer je een handicap hebt of een ongeluk hebt gehad, je gerust ook in liefde en vriendschap mag geloven, dat je niet moet wegkwijnen in een hoekje.
Je begrijpt wel de bezorgdheid van Callahan haar ouders, maar uiteindelijk bewijst ze dat je met de juiste mensen rond je, je heel veel kan bereiken, ze vindt zelf opnieuw een sport om te beoefenen, waarin ze eigenlijk haar benen niet nodig heeft.

Bowen weet de emoties goed over te brengen op de lezer, ze blijft de lezer boeien tot het eind. Soms heb je wel met feelgood dat het allemaal voorspelbaar wordt en dat heeft de schrijver dat extraatje nodig om de lezer te boeien en dat heb je met dit verhaal.
Van mij mogen de andere delen vlug vertaald worden, ik wil meer lezen van deze schrijfster een aanrader voor wie van een goeie feelgood houdt.

Reacties op: mooie feelgood

Gevallen Dromen - Sarina Bowen