welkom in de wereld van het kickboksen

Lizzie 05 augustus 2019
Dankzij trhillzone mocht ik Hoek lezen voor een leesclub.
Het boek sprak me meteen aan, door zijn beschrijving, het deed me aan de film Creed denken waarin Rocky de legende een jonge gast onder zijn vleugels neemt om te trainen.
Hoek is het verhaal van Alexander Holman bijgenaamd hoek, hij is een legende in de kickbokswereld, alleen is dit niet zijn enige bezigheid. Na zijn uren in zijn sportschool Bushi Gym doet hij duistere zaken voor André Krook, een gekende crimineel.
Wanneer hij zijn gym wil over laten aan zijn opvolger, duikt zijn verloren dochter opeens op in zijn leven als ook Ali een vluchteling. Die speciaal de reis gemaakt heeft om te kunnen trainen onder Hoek, de legende. Hoek heeft al veel jonge kickboksers getraind, hij is een goede trainer maar de zakelijke kant daar houdt hij hem liever ver van weg. Hier lijkt Hannah de oplossing voor te zijn, zij heeft een grote kennis van het financiële en om een product te verkopen. Hoewel Ali eigenlijk zichzelf al verkoopt door zijn talent en zijn vele volgers.
Hoek zit in een tweestrijd, zal hij Ali moeten teleurstellen omdat hij zijn Gym wil overlaten en wat met zijn tweede leven, kan hij dit wel nog blijven doen? Brengt hij hierdoor zijn dochter niet in gevaar.
Wie een spannende thriller verwacht is met Hoek aan het verkeerde adres. Hoek is een goed uitgewerkt verhaal, met een goed plot, de personages zijn goed uitgewerkt. Die meer een psychologische thriller is dan een actiethriller.
Je leert door dit verhaal te lezen heel veel over de kickbokswereld, het is gek hoe gedetailleerd Nolet dit weergeeft. Je krijgt als lezer het gevoel dat je je in het wereldje van kickboksen bevindt.
Dit boek is een aanrader voor wie van een goed onderbouwd verhaal houdt, met een sterke psychologische kant. Nolet heeft een duidelijke, filmische schrijfstijl, waardoor je in het verhaal gezogen wordt als lezer.
Dit boek is zeker een aanrader.

Meer recensies van Lizzie