Lizzie VIP Club

Kamer 305 mogen lezen via de leesclub van Vrouwenthrillers, totaal onverwacht werd ik toch nog ingeloot. Natuurlijk waren we zo blij als een klein kind.
Ik had namelijk al schaduwen gelezen van Yvonne Franssen en dat boek was me zo goed bevallen, dat ik enorm benieuwd was nar Kamer 305.
De cover van het boek vind ik persoonlijk minder, ik hou gewoon niet van covers die grote letters hebben, maar ik begrijp de keuze van de cover wel. Eens je begint aan het boek en je het uit hebt, versta je dat de keuze van de cover perfect is.
Het verhaal lezen we afwisselend uit het perspectief van Eva, Kim, Martijn en *.
Wanneer Kim naar haar afspraakje gaat in kamer 305 waar ze altijd afspreekt met Martijn ontdekt ze een lijk, een jonge vrouw.
Het lijk bevat geen messteken of andere verwondingen. Wat is er met deze vrouw gebeurd en wie is ze? En waar is Martijn? Hij komt die avond niet opdagen. Zou hij iets met deze vrouw te maken hebben, al deze vragen spoken door Kim haar hoofd. Dan is dit nog niet alles haar man Simon dreigt om haar moeder iets aan te doen. Is hij op de hoogte van haar affaire met Martijn.
Martijn op zijn beurt zit thuis te wachten met een onbehagelijk gevoel, hij wil naar Kim, hij verlangt naar haar maar waar is Judith? Is ze weer eens weglopen zoals ze eerder gedaan heeft of is er toch meer aan de hand?
Dan hebben we nog Eva, die nadenkt over de dood van haar vader een jaar geleden in Singapore, hij heeft met zijn organen, drie levens gered, maar nu blijken twee van die mensen iets te zijn overkomen. Staan de vreemde moorden met elkaar in verband? Of ziet ze spoken. We keren ook terug met Eva naar haar jeugd en leren haar zo stukje bij stukje beter kennen.

Het boek is dus uit vier perspectieven geschreven zoals hierboven vermeld. Wanneer je start met lezen kan het wat verwarrend zijn om alles in het plaatje te zien, maar na aan paar pagina’s ben je mee, en leef je je volledig in, in elk personage. Je leert ze stuk voor stuk beter kennen, dat * de moordenaar is en waarom en wat zijn dreefveer is wordt stukje per stukje onthuld. Je weet als lezer op een gegeven moment echt wel zeker wie de dader is, maar dit neem het plezier van lezen niet weg, omdat je nog verder aan het puzzelen bent aan het motief en of alles wel zal uitkomen.
Franssen heeft een vlotte schrijfstijl waardoor het boek echt leest als een trein. Je kunt het boek moeilijk opzij leggen, omdat je steeds verder wilt lezen. Het einde van het boek is een open eind, waardoor je als lezer de verdere gebeurtenissen zelf kunt invullen. Normaal gezien hou ik persoonlijk niet zo van open eindes, maar hier heb ik mij er niet aan geërgerd omdat ik de personages zo goed heb leren kennen, dat ik wel een verloop in me hoofd heb.

Waar ik persoonlijk wel benieuwd naar ben of er misschien een vervolg zal komen op dit boek. Dit zou ik echt leuk vinden. Maar dit wordt afwachten.
Kamer 305 is een aanrader voor iedere thrillerliefhebber die houdt van een vlotte, spannende thriller.

Reacties op: Spannende thriller

Kamer 305 - Yvonne Franssen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,95 Bestel het e-book € 9,99