Niet het beste deel in de serie

Lizzie 01 augustus 2019
Laatste adem het vierde deel in de Erika Foster reeks.
Een boek waar velen met smacht naar uit keken. Ik zelf ook.

Dit deel begint met een spannende proloog waarin we al kennis maken met de moordenaar. Dan schakelen we over naar het kleine kantoortje waar Erika haar dagen slijt na haar overplaatsing.
Wanneer er een jonge vrouw dood gevonden wordt in een afvalcontainer en Erika toevallig bij het plaats delict is.
Het begint bij haar onmiddellijk te kriebelen om terug naar een van de moordteams tegaan en mee helpen zoeken naar de moordenaar van het slachtoffer.
Wanneer ze dan ook nog eens een gelijkaardige zaak tegen komt is ze helemaal niet meer te houden.

Laatste adem was voor mij wel het minste deel in de reeks. Ik had hoge verwachtingen van dit boek maar deze zijn niet helemaal ingelost. Het verhaal kwam naar mijn gevoel traag opgang. We bleven wat te lang in het conflict hangen die Erica had om terug betrokken te geraken bij het moordonderzoek terwijl het voorspelbaar was dat dit ging gebeuren. Ook de echte spanning bleef wat uit. Hoewel de moorden in het boek gruwelijk zijn worden deze vlug afgeranseld, en de moordenaar komt genoeg aan bod maar toch miste ik bij het personage wat diepgang.

Ik ben iemand eens begonnen aan een serie wil ik verder lezen. Ik hoop dat het volgende deel terug de nagel op de kop wordt want ik vrees dat ik anders toch ga afhaken.

Meer recensies van Lizzie