Lizzie VIP Club

Ongenadig mogen lezen met dank aan Letterrijn.
Na waanidee en de dood heeft blauwe ogen zit Karin Hazendonk aan haar derde thriller.
Na de vorige twee boeken gelezen te hebben laggen de verwachtingen voor ongenadig hoog. Heeft Karin ze kunnen waarmaken?

Wanneer de cover gereveald werd vond ik deze onmiddellijk prachtig. Is iets helemaal anders of de vorige covers.

Het verhaal
Anouk raakt op een bedrijfsfeest aan de praat met de Knappe Sven, hij toont oprechte interesse in haar en ze worden verliefd. Alles in hun relatie lijkt in een stroomversnelling te gaan, na amper een paar maanden vraagt Sven al aan Anouk of ze bij hem wilt komen wonen. Na enkele twijfels en een gesprek met haar tweelingzus Miranda, besluit Anouk de stap te wagen.
Al snel blijkt dat Sven een vreemde hobby heeft en dat hij niet zo perfect is als hij zich voor doet.
Wanneer er dan ook nog eens een 'ongelukje' gebeurd waarbij Anouk naar het ziekenhuis moet, krijgt ze een heel andere Sven te zien.
Het ene moment is hij zorgzaam de andere moment laat hij haar aan haar lot over. Op een avond valt Anouk in slaap en wordt ze wakker in een vreemde kamer. Sven heeft haar opgesloten en heeft plannen met haar.

Ongenadig is niet voor gevoelige lezers, het bevat gruwel stukken waarbij je even moet slikken en je afvraagt hoe het brein van een thrillerschrijfster werkt.
Ik heb zowel waanidee als de dood heeft blauwe ogen gelezen, maar ongenadig is weer iets helemaal anders qua thema en qua thriller gehalte.
Ongenadig is gruwelijker en misschien iets verder gezocht, bij de andere twee boeken had ik iets ja dit kan echt gebeuren, zo realistisch.
Maar toch sluit ik niet uit, dat er mensen bestaan met zo'n ziek brein als die van Sven.

Karin heeft een prettige, vlotte schrijfstijl, waardoor het boek vlot leest.
De spanningsboog in het boek is afwisselend het loopt van hoge spanning naar gewone spanning naar opnieuw hoge spanning, waardoor je steeds verder wilt lezen, je weet gewoon dat er nog iets gaat gebeuren, maar wat juist blijf je het raden naar hebben tot het effectief gebeurd.

Ongenadig is voor mij het beste boek tot nu toe van Karin.
Voor wie van een gruwelijke thriller houdt met een menselijke kant is deze zeker een aanrader.

Reacties op: Haar beste tot nu

Ongenadig - Karin Hazendonk
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,00 Bestel het e-book € 5,99