verwachtingen zijn ingelost

Lizzie 25 september 2019
Via thrillzone deelgenomen aan de leesclub zwarte ziel, de nieuwste thriller van Angelique Haak.
Zwarte ziel is het derde deel in de reeks van Jennifer Brugman, eerder zijn in de reeks een nieuw begin en uitgeschakeld al verschenen.
De verwachtingen van het derde deel lagen hoog, vooral omdat de vorige delen zo goed waren.

Zwarte ziel start op zaterdag. We vallen binnen in de slaapkamer van Jennifer, waar ze met Ricardo in bed ligt, ze kan eindelijk eens uitslapen nu Nysa er niet is en genieten van wat quality time, tot een telefoontje dit moment onderbreekt.
Ze worden opgebeld omdat er een lijk gevonden is in de Maas. Jennifer en Ricardo snellen naar het plaats delict, waar blijkt dat het om een kinder lichaam gaat. Ze zetten onmiddellijk een onderzoek op om de moordenaar te vinden. Wanneer ze het slachtoffertje kunnen identificeren blijkt dat deze nog een tweelingzus had, die spoorloos verdwenen blijkt te zijn. Het team zet alles op alles om het tweelingzusje vlug te vinden, hierbij roepen ze ook de hulp in van Evie, zij is een paragnost, ze hopen dat zij hun verder kunnen helpen.

Zwarte ziel leest als een trein, de lezer wordt het ganse boek door ondergedompeld in spanning. Haak zorgt ervoor dat de lezer zich geen moment verveeld, er gebeurd steeds iets waardoor je verder wilt lezen.
We leren Jennifer ook weer beter kennen, het einde van deel twee wordt hier verder uitgewerkt, voor degene die voorgaande delen nog niet gelezen hebben, is dit niet echt een must, het is aan te raden omdat je zo meer betrokken bent in het verleden van de personages, maar Haak weet dit zonder teveel in herhaling te vallen mooi neer te zetten, dat iedereen mee is met het verhaal, wat een kunst is, een serie schrijven en toch willen dat het boek losstaand te lezen is, is niet eenvoudig.

We zitten in zwarte ziel eigenlijk met twee verhaallijnen enerzijds hebben we de verdwijning en de moord van de tweeling anderzijds hebben we het privéleven van Jennifer die opnieuw onder de loep genomen wordt. Het einde van het verhaal eindigt nogal met een twist, heel benieuwd hoe dit eventueel verder uitgewerkt zal worden.

Voor mij is zwarte ziel het beste deel in de reeks tot nu toe.
Haak heeft zichzelf overtroffen met dit deel, je voelt dat ze gegroeid is al schrijfster.
De verwachtingen zijn helemaal ingelost.

Meer recensies van Lizzie