Mijn verwachtingen overtroffen!

Loraines_books 03 februari 2023
Jenny Hale was voor mij een nog onbekende auteur, maar na het lezen van ‘Het huis aan het strand’ weet ik zeker dat ik meer boeken van haar wil lezen!

Na het overlijden van haar grootmoeder weet Melanie niet wat ze het haar leven aan moet. Het testament van haar grootmoeder geeft haar de opdracht om een vervallen huis in Rosemary Bay te kopen. Ze droomden er altijd samen van om van dit huis een bed and breakfast te maken. Melanie wil het huis in zijn oorspronkelijke staat herstellen. Samen met de plaatselijke aannemer Josh werkt ze aan de verbouwing. Tijdens het opknappen vinden ze een stapel oude brieven. De brieven onthullen een aantal mysteries. Zullen de geheimen Melanie en Josh samenbrengen of juist uit elkaar drijven?

Je wordt meteen in het verhaal gezogen! Jenny Hale heeft een hele fijne schrijfstijl. Het verhaal is klein en legt de focus op de personages. De emoties en gevoelens spelen dan ook een grote rol in het boek. Dit maakt het verhaal kwetsbaar. Jenny Hale weet emoties en gevoelens te beschrijven zonder ze te zwaar te beladen. Hierdoor blijft het een feelgood boek. Er is ruimte voor emotionele momenten, maar het is ook hartverwarmend.

De personages voelen meteen heel realistisch aan. Jenny Hale beschrijft ze gedetailleerd en deelt ook hun gedachten met je. Daarbij komen de karakters van de personages goed naar voren tijdens dialogen. Hierdoor leer je iedereen kennen.

Ook het mysterie is mooi in het verhaal verweven. Met elke pagina krijg je meer informatie, maar worden sommige zaken ook nog mysterieuzer. Het voelt tijdens het lezen alsof je samen met de personages het mysterie probeert op te lossen.

Naast de personages wordt ook de omgeving tot in detail in kaart gebracht. Dat was voor het verhaal erg belangrijk. Ik heb een duidelijk beeld van de setting en Rosemary Bay. Dit heeft mij geholpen om het verhaal goed te kunnen volgen.

De romantiek is op verschillende manieren in het boek aanwezig. Je wordt zelf verliefd op het verhaal. De romantiek is zo liefdevol en kwetsbaar dat het zeker indruk op je maakt.
Het boek heeft mijn verwachtingen overtroffen! Vooral omdat het zo emotioneel en kwetsbaar geschreven is.

In mijn ogen blijven er wel een aantal zaken onbesproken. Dit gaf mij af en toe het gevoel dat ik wat informatie miste, dit vond ik jammer.

Ik heb van het boek genoten en ik hoop dat er nog meer boeken van Jenny Hale vertaald gaan worden! Ik ga ze zeker lezen.

Van mij krijgt ‘Het huis aan het strand’ ****,5

Meer recensies van Loraines_books