Small Town romance

Loraines_books 24 september 2022
Een boek dat al een tijdje ongelezen in mijn kast stond was ‘Welkom thuis in Love Heart Lane’ van Christie Barlow. Vorige week ben ik begonnen met lezen en ik had hem zo uit. Wat een heerlijk boek!

Felicity besluit om voor een paar dagen terug te keren naar haar geboortedrop Heartcross. De terugkeer naar het dorp brengt voor Felicity veel pijnlijke herinneringen met zich mee. Vooral aan Fergus heeft ze niet alleen maar leuke herinneringen. Tot overmaat van ramp wordt het dorp vlak na haar aankomst getroffen door vreselijk noodweer. De enige brug die Heartcross met de beschaving verbindt wordt weggevaagd. Felicity moet dus wel blijven…..

Dit is het eerste boek van Christie Barlow dat ik heb gelezen en ik vond hem heel goed. Ik ben zeker een fan geworden. Het is echt een small-town romance.

Christie Barlow weet een fijne omgeving te creëren waarin je de tijd krijgt om de personages te leren kennen. Ze weet heel Heartcross bij het verhaal te betrekken en de dynamiek van het dorp goed in beeld te brengen. Dit zorgt voor mooie en emotionele momenten. Je leert heel Heartcross kennen en wordt zelf inwoner van het dorp.

Het boek leest erg vlot. Gebeurtenissen worden gedetailleerd omschreven zodat je een beeld kan vormen van de situatie. Ook gebeurt er voldoende in het verhaal om je geïnteresseerd te houden. Bij elke gebeurtenis krijg je de tijd om alles in je op te nemen, hierdoor is het nooit te veel. Je kunt het verhaal goed volgen.

Felicity wordt uitgebreid aan je voorgesteld. Van Fergus weten we iets minder. Gaandeweg het boek leer je hem wel beter kennen. Christie Barlow geeft je steeds een klein beetje informatie. Je ziet Felicity ook een groei doormaken. In het begin had ik best moeite met haar en kon ik haar denkwijze niet helemaal volgen. Gelukkig werd het tijdens het verhaal steeds duidelijker en kon ik Felicity een stuk beter begrijpen.

Wat ik een beetje jammer vond waren de namen van personages. Soms leken ze nogal veel op elkaar waardoor ik ze door elkaar ging halen. Hierdoor moest ik soms even terugbladeren om te kijken over wie het nu precies ging.

Ik heb genoten van het boek en kijk al uit naar deel 2. Ik ben nog niet klaar om Heartcross te verlaten en gelukkig hoeft dat ook nog niet.

‘Welkom thuis in Love Heart Lane’ krijgt van mij ****!

Meer recensies van Loraines_books