These Rebel Waves was één van mijn favoriete boeken van 2018. Het was één van de eerste fantasieboeken die ik las en ik vond het fantastisch! Het had piraten, intriges, sassy Vex en net genoeg romance. Na de cliffhanger aan het einde van deel 1 kon ik wel schreeuwen. Hoe ging ik het in hemelsnaam een jaar volhouden tot deel 2?!

Eindelijk was het moment daar dat ik These Divided Shores kon lezen! Na een flinke reading slump had ik er weer zin in en kon ik niet wachten om terug te gaan naar Grace Loray. Helaas kwam ik van een koude kermis thuis. Sara Raasch bleek niet genoeg ideeën te hebben voor een tweede boek van hetzelfde niveau als deel 1. TDS was erg traag en langdraderig. Ik heb het gevoel dat ik 3x hetzelfde (alleen in een iets andere setting) heb gelezen, voordat de “goeden” eindelijk bij de eindbattle met de “slechten” kwamen. Het boek volgde een standaard fantasy plot waar ik ondertussen al tientallen boeken van gelezen heb. Een aantal van de relaties tussen de personages voelden voor mij te geforceerd en compleet random. De “plottwist” voelde alsof er nog even snel een “omg-momentje” in gefietst moest worden, en het epiloog had ik liever niet gelezen.

Al met al, heeft These Divided Shores de verwachtingen zeker niet waargemaakt. De Stream Raiders serie had zoveel potentie, maar Raasch heeft deze potentie er bij lange na niet uitgehaald.

2.5 ster

Reacties op: Teleurstellend einde van een serie met veel potentie

These Divided Shores - Sara Raasch
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker