Ontroerend

loveboeken 18 juni 2021
Recensie de goede grap van Norman Foreman – Julietta Henderson

Regel nummer 1: geef nooit op!

Toen de mogelijkheid voorbijkwam om voor dit boek te mogen buzzen heb ik me meteen ingeschreven want dit boek stond al op mijn verlanglijstje. Ik was namelijk door de achterflap en recensie op Instagram ontzettend nieuwsgierig naar dit boek.

Julietta Henderson is journalist en reisboekenauteur. De goede grap van Norman Foreman is haar eerste roman.

Julietta heeft de vier hoofdpersonen sterk neergezet. En ja, ondanks dat Jax overlijdt, komt hij in het hele boek voorbij en neemt hij voor mij ook de plaats van een hoofdpersoon in.
Je maakt kennis met de volgende personen:
Sadie, de lieve maar oh zo onzekere moeder. Die alles voor haar zoon over heeft.
Leonard, de fitte, bij de pinken 80-jarige die ik stiekem wel als opa had willen hebben.
Norman, de dappere, mooie twaalfjarige die zoveel op zijn bord krijgt maar er zo goed mee omgaat.
En dan Jax, dat heerlijk ondeugende mannetje die veel wijze uitspraken had waar jong en oud van kan leren!

Eerlijkheid gebiedt om te zeggen dat het verhaal in het begin wat voortkabbelt. Maar de sterke personages maken dit helemaal goed.
Ik heb van begin tot eind genoten en daarbij hielpen zeer zeker de vele mooie uitspraken waarmee dit boek gevuld is zoals: zelfs als je iets heel eng vindt, en zelfs als het allemaal in de soep gaat lopen, dan moet je maar denken: wat is nou het ergste wat kan gebeuren, en dan moet je het gewoon proberen! Bladzijde 254.

Als je de kans krijgt stap dan in de Austin bij deze lieve, bijzondere personages en ga mee op roadtrip!

Meer recensies van loveboeken