Genieten in de zon!

Onder de Spaanse zon is het eerste deel uit de Nueva Vida Serie geschreven door Anna Thomas. Ik had het geluk dat ik dit boek mocht lezen via de leesclub van Luitingh-Sijthoff. Een heerlijke, herkenbare feelgood met een verrassend einde. Ik kan niet wachten op deel 2!

De cover van Onder de Spaanse zon ziet er heerlijk uit. Het doet me verlangen naar de zon, naar vakantie en genieten. Dat belooft wat voor deze zonnige feelgood.

Het verhaal wordt geschreven vanuit drie perspectieven en neemt ons mee in het leven van drie koppels. De 3 stellen waren goede vrienden en trouwden zelfs samen en besluiten ook nu hun 25 jarig jubileum samen te vieren. In de tijd daar tussen hebben ze nauwelijks contact gehad samen en is er wel het een en ander gebeurt. Tijd om elkaar opnieuw te leren kennen. Doordat je vanuit de verschillende perspectieven leest krijg je een inkijkje in de levens van Linda, Ellen en Judith. Alle drie veertigers en ieder hun eigen verleden. Alle drie niet helemaal happy in hun huwelijk om verschillende redenen. Ellen, die te zwaar is en haar man er van verdenkt dat hij vreemdgaat. Linda, wiens man vooral in de kroeg hangt en zij de zorg voor zijn moeder voor haar rekening neemt. En Judith, die wil dat haar man begrijpt dat je geld niet kunt uitgeven als je dat niet hebt.
Het bruiloftsfeest wordt gevierd in de voetbalkantine en is zeer teleurstellend. Het is een verschrikkelijke avond en Linda, Judith en Ellen besluiten voor zichzelf te kiezen en er vandoor te gaan. In de veel te dure Range Rover van Paul vertrekken ze naar Spanje, maar kunnen ze daar opnieuw beginnen?

Anna Thomas heeft met dit eerste deel een mooie basis gelegd voor een heerlijke feelgood reeks. Omdat het begint met een proloog wordt meteen je nieuwsgierigheid gewekt. Wat is hier aan vooraf gegaan? Gelukkig neemt de schrijfster ons mee terug in de tijd en krijgen we de kans om de hoofdpersonen te leren kennen. De personages zijn karakteriserend en voor velen herkenbaar neergezet zonder te overdrijven. Je voelt de irritatie, de zoektocht naar liefde en gezien worden en de vriendschap die er na 25 jaar nog ergens is. De korte hoofdstukken zorgen voor vaart in het verhaal en het boek leest lekker weg.

Het einde van boek zorgt er voor dat het begin gemaakt is, op naar deel 2. Benieuwd wat deze vriendinnen er samen van gaan maken! Achterin het boek vind je al twee hoofdstukken van het volgende deel en dat maakt me nog nieuwsgieriger!

Houd jij van Feelgood en zon? Dan is Onder de Spaanse zon echt een aanrader! Dankjewel L.S Amsterdam dat ik Onder de Spaanse zon mocht lezen het was genieten! (In de zon)

Meer recensies van Love_books_like_manon_neke