Sneltrein

Luc Steensels 07 mei 2021
Het is geen nieuw thema, sinds de 10 little niggers van de grootste onder alle thrillerschrijfsters Agatha Christie is het recept bekend. Maar ofschoon dit boek geen literaire ambities heeft, slaagt de schrijver erin om de vaart erin te houden. Het beste bewijs, bijna 400 bladzijden op een aantal uren uitgelezen. Ontpanning en spanning, de hele kunst van het lezen en het schrijven. Ik vind vooral het uitgangspunt om een thriller te schrijven vanuit een cursus over het schrijven gegeven door zn succesvolle thrillerauteur goed gevonden. En dat de karakterbeschrijvingen van de protagonisten een beetje rammelen en er ook wat inconsistenties in het verhaal zitten, neem ik er graag bij. Want het boek leest als een sneltrein.

Meer recensies van Luc Steensels