Aanrader

Titel : Kamer 305
Pagina’s : 222
Verschenen: September 2019
Uitgever : Futuro
Cover: Ik vind het een mooie , duistere mysterieuze cover. Een parkeerplaats in het donker. Wat speelt zich daar af is het eerste wat er in mij opkomt. Door de keuze om grote lettertype te gebruiken en de gele kleur valt het boek op.
Kamer 305 is de titel en het maakt mij nieuwsgierig. Na het lezen van de samenvatting triggert het mij om direct te starten.
Samenvatting:
''Pas na tweeën 's middags werd ik weer wakker. Mijn hele wezen schreeuwde om Martijn, maar hij had niets meer van zich laten horen en wat zou ik moeten zeggen? Toch graai ik nu met wild kloppend hart naar mijn telefoon. Het appje is echter van Corine. Hoe lang moet ik mijn nieuwsgierigheid nog bedwingen? Serieus Kim, ik maak me zorgen. Wat is er aan de hand? Wat is er aan de hand? Absoluut een goeie vraag. Dat zou ik ook wel willen weten. Het lijkt er sterk op dat mijn minnaar zijn vrouw heeft vermoord, mijn echtgenoot heeft geprobeerd mijn moeder te vermoorden en ik ben bang dat een van mijn cliënten onderweg is om mij te vermoorden. Meer niet. Niets om je zorgen over te maken.'' In de literaire thriller 'Kamer 305' raken de levens van Kim en Eva met elkaar verstrengeld tijdens hun huiveringwekkende zoektocht naar het motief achter enkele mysterieuze moorden.

Mijn mening: Vol verwachting begon ik aan Kamer 305 en die zijn volledig ingelost. Ik heb Kamer 305 gelezen in de leesclub van Vrouwenthrillers.nl. Kamer 305 is een vlotte moderne thriller met een actueel thema orgaandonatie . Een thriller van eigen bodem waar we trots op mogen zijn. Het verhaal wordt verteld door vier personen Eva, Kim, Martijn en nog een personage, wie dat is houdt auteur Yvonne Franssen nog even geheim. Zelf vindt ik het leuk om tijdens het lezen mee te puzzelen om er achter te komen wie deze persoon is. Ik was benieuwd naar de ontknoping die voor mij absoluut verrassend was. De personages zijn goed uitgewerkt, je leert ze kennen en je kan je goed in hun gedachtegang plaatsten. Je wilt weten wat ze gaan doen. Zoals bij Kim die een afspraak heeft met haar minnaar Martijn, ze hebben een kamer gereserveerd kamer 305. Wanneer Kim kamer 305 binnengaat ligt er een onbekende dode vrouw in bed. En Martijn is er niet. Wat zou jij doen.
Yvonne heeft een vlotte schrijfstijl, korte hoofdstukken, spanning is volop aanwezig. Dit boek Kamer 305 leg je niet snel weg. En dan de laatste pagina toen moest ik wel even slikken. Een verrassing, onverwachte einde, goed bedacht. Dit is een verhaal wat nog een tijdje door mijn hoofd zal spelen.
5 sterren voor Kamer 305
Lydia Buist
Met dank aan Vrouwenthrillers en uitgeverij Futuro

Meer recensies van lydia buist