Opposition

De andere Luxen zijn gearriveerd. Het buitenaardse ras waarvan eerst maar kleine groepen verspreid over de wereld woonden, zijn in actie gekomen. En Daemon heeft Katy de rug toegedraaid. Ze kan bijna niet geloven dat Daemon niet voor haar heeft gekozen, maar voor zijn eigen soort. Die vraag bleef lange tijd onbeantwoord, tot nu en Katy is er kapot van. Terwijl de wereld om hen heen voorgoed aan het veranderen is, kan zij maar aan een ding denken: Daemon terugkrijgen. Maar veel moeite hoeft ze daar niet voor te doen, zij vinden haar en nemen haar mee naar hun onderkomen. Daar waar Dee is, daar waar Dawson is ‘en natuurlijk ook Daemon. Maar hij is veranderd en Katy weet niet of ze hem nog wel terug krijgt.

Net zoals de andere delen leest dit boek weer als een trein. Sommige lezers vinden dat jammer, omdat ze dan niet zo lang van het verhaal kunnen genieten. Maar dat is ieder zijn ding. Want de personages zijn nog steeds zo aardig of afschuwelijk en die realiteit, aangevuld met wat bovennatuurlijk elementen, romantiek en humor, dat ligt je of dat ligt je niet. Ik kan er in elk geval geen genoeg van krijgen. De schrijfstijl is erg simpel, aantrekkelijk en daardoor leest het verhaal gemakkelijk weg.
Het boek bevat eigenlijk alle elementen waar veel lezers weg van zullen zijn: fantasie elementen, een goede dosis humor, een ‘onmogelijke’ liefde, spanning, actie en personages met wie je je al dan niet kan identificeren. Om niet te veel te spoileren kan ik alleen zeggen dat ik heel erg uit kijk naar het vervolg. Het wordt geen opvolger op 'Opposition'. Nee, het wordt een nieuwe serie die zich wel afspeelt in de wereld van de Luxen. Dus andere personages, andere tegenstanders maar dezelfde buitenaardse soort en een tijd na Katie en Daemon. Het eerste deel komt deze zomer uit al, met de titel: 'The Darkest Star’ . Dit is dus het eerste deel van de Origin serie, een vervolg serie op Lux.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)