meeslepend drama

maartjeleest 18 oktober 2019
Hoe ver zou je gaan als je dochter beschuldigd wordt van moord? Luidt het op de kaft van het boek. Met daaronder een foto die in drieën lijkt geknipt te zijn. Dat roept vragen op.

Het boek wordt opgedeeld in drie delen. Dat van de vader, Adam, de dochter, Stella en tot slot de moeder Ulrika. Elk deel vertelt het perspectief vanuit degene die vertelt. Het leidt tot wat herhaling van sommige situaties, maar doordat het anders beleeft en dus beschreven wordt voelt het helemaal niet aan als herhaling.
In alle drie de delen wordt het heden met het verleden afgewisseld en leer je het gezin kennen van de kennismaking van Adam en Ulrika tot aan de puberteit van dochter Stella. Het zijn alle drie unieke personages en ze worden ontzettend sterk weergegeven.
Het boek bevat een paar sterke cliffhangers waardoor het soms bijna aanvoelt als een thriller. Je blijft lezen, omdat je móet weten wat er die beruchte avond is gebeurd. Is Stella schuldig of onschuldig? Je merkt al snel dat Ulrika het grootste geheim van de drie met zich mee draagt. Maar het antwoord op de grote vraag wordt pas op het allerlaatste moment vrijgegeven. Ik dacht dat ik precies wist hoe de vork in de steel zat, maar het plot was toch nog verassend. Ik raad het zeker aan.

Meer recensies van maartjeleest