Ijskoud

maartjeleest 04 juni 2017
Ijskoud is het tweede deel van een vierdelige serie. Het onderwerp van Ijskoud vind ik erg origineel, namelijk kinderontvoeringen.

De personages in IJskoud zijn naast Maud Mertens en Kyra Slagter ook Tommy, een van de ontvoerde kinderen, en Jane het 'gevonden' meisje in Engeland. Tommy vertelt je dingen die er tijdens de ontvoering gebeuren, dit zorgt ervoor dat je net wat meer weet dan de rechercheurs waardoor je ze eigenlijk zou willen toeschreeuwen.

Ik heb dit deel net als het eerste deel erg snel uitgelezen omdat ik toch heel erg geboeid was met het verhaal en heel erg hoopte dat alles met de kinderen goed zou komen en of de recherche nog op tijd zouden komen.

Isa Maron weet het dit maal weer spannend te houden tot het einde, ik hoopte dat ik dit deel erachter zou komen wie de mysterieuze Jane was, maar veel duidelijkheid over haar rol in het verhaal is er nog niet. Wie weet in Ritueel?

Meer recensies van maartjeleest