Heerlijk!

maartjeleest 30 augustus 2019
Dit is zo'n boek waar je doorheen vliegt omdat je alles wilt meemaken en waarna je boos bent dat je het zo snel hebt uitgelezen.

Lucy kijkt uit naar haar studententijd zonder haar ouders en zusje. Tot haar grote afschuw komt ze terecht op de campus in een huis vol nerds! Als ze maar niet denken dat ze ook maar iets met ze te maken wilt hebben. Lucy komt arrogant en verwend over aan het begin van het boek merk je al snel dat ze het allemaal niet verkeerd bedoeld. Ze burgert al snel in tussen de "nerds".

Lisette haar levendige manier van schrijven neemt je mee in het studenten leven en het leven op een campus. Lucy is een sterk personage dat je tijdens het lezen van het boek steeds beter begrijpt, je wordt vrienden met haar. Lucy maakt fouten wat haar heel menselijk maakt, eindelijk geen verhaal waar iemand alles perfect doet.
Daarnaast weet ze Kikker en de andere huisgenoten zo op te schrijven dat je ze precies voor je ziet en opeens onverwacht mis je je eigen Kikker in je leven. Je raakt helemaal verkikkerd. Daarnaast weet Lisette onderwerpen aan te snijden als ziekte, pesten, drank en seks wat het boek weerhoud van het zijn van een alledaagse feelgood roman.

Al met al heb ik onwijs genoten van het eerste deel in deze serie en kijk ik uit naar het volgende deel. Ik ben gaan houden van de humoristische en levendige manier van schrijven van Lisette en wil graag de rest van haar boeken lezen!

Meer recensies van maartjeleest