hartverscheurend en beklemmend

maartjeleest 25 oktober 2019
Aan het begin moest ik erg wennen aan de schrijfstijl van de auteur. Visser is hard, cynisch en bevat de nodige humor. Daarnaast had ik een iets ander verhaal verwacht. Ik dacht dat we zouden beginnen met de situatie in het klaslokaal en daarna de rest van het verhaal. Dat gebeurde niet waardoor het voelde alsof ik in het diepe gegooid werd en een voorgaand deel in een reeks boeken gemist had.
Dit was even wennen, maar toen ik dat had geaccepteerd las het verhaal vlot weg.
De meeste personages blijven wat oppervlakkig, maar Jacob Visser wordt subliem uitgewerkt. Je krijgt het ene moment medelijden met hem en wil je hem een schouder aanbieden en zeggen je bent niet alleen. Het volgende moment wil je hem door elkaar schudden en zeggen dat hij voor zichzelf moet op komen.
Het was misschien niet per se mijn boek maar het was een mooi in elkaar gezet verhaal waar de verschillende emoties je om de oren vliegen. Zowel de humor als de emotionele stukken zijn goed beschreven. Dit boek kwam al eens uit in 2008, maar als je het nog niet gelezen hebt raad ik je zeker aan om het een kans te geven.

Meer recensies van maartjeleest