Een ijzersterk debuut!

Magalie Bonnet 20 november 2019
Een bushalte aan de Zilverweg in Noord-Zweden. Drie jaar geleden heeft Lelle zijn 17-jarige dochter Lina daar voor het laatst gezien. Nam ze uiteindelijk de bus of niet? Is zij weggelopen? Werd ze ontvoerd? Allemaal vragen die onbeantwoord blijven en ook de politiediensten kunnen geen uitsluitsel geven. Lelle blijft zijn persoonlijke zoektocht verderzetten in de volle overtuiging Lina levend terug te vinden.
Als lezer volgen we Lelle doorheen zijn nachtelijke ritten over de Zilverweg. In het gezelschap van sloten koffie en een jaarvoorraad aan sigaretten kamt hij zorgvuldig elke vierkante centimer van het uitgestrekte gebied uit. Zijn queeste is doorspekt met bizarre, dreigende of soms zelfs lieflijke ontmoetingen.
Maar het blijft een uitzichtloze situatie en Lelle is de wanhoop nabij. Tot er plots opnieuw een meisje verdwijnt. Door het groot aantal gelijkenissen tussen beide zaken kan hij toch weer hopen op een positieve ontknoping. Kunnen nieuwe invalshoeken ontdekt worden?
Stina Jackson neemt je mee in een duistere sfeer, traag deinend met een opbouwende spanning die doorheen het boek op peil gehouden wordt. Een ijzersterk debuut!

Meer recensies van Magalie Bonnet