Geinige graphic novel

Majonne 21 oktober 2019
Eerlijk gezegd had ik al een "Silvester" in huis, of moet ik nu toch "Sulvester" zeggen. Maar nog nooit gelezen, omdat graphic novels me niet zo aanspreken, dacht ik.

Het leuke aan Silvester is, dat hij Nederlands is. Hierdoor zijn de situaties heel herkenbaar. Iets wat met andere graphic novels niet zo is.
Ook fijn vond ik dat het een vriendelijk boek is. Natuurlijk is Silvester wel eens boos op zijn ouders die hem gezond eten geven, Sil moppert, maar schelden wordt het niet.
Het boek heeft een fijn lettertype en de tekst wordt afgewisseld met kleinere en grotere tekeningen. De tekeningen ondersteunen het verhaal, ze maken dingen zichtbaar en zijn ook grappig.

Silvester mag in dit verhaal een ballonvaart maken, zo heet een reisje met een luchtballon. Maar Sil vind dit eigenlijk best eng, hoe komt hij hier nu weer onderuit zonder dat hij als dat rare stadse jongetje gezien wordt. Sil is namelijk niet zo lang geleden pas in IJsselbroek komen wonen. Dit staat in een eerder boek, maar dat is niet erg. Je kan dit boek ook heel goed lezen zonder dat je de eerdere boeken over Silvester hebt gelezen. Steeds wordt kort even verteld wat je over Sil moet weten uit een eerder boek. Heb je de eerdere boeken wel gelezen is dit een niet storende, korte opfrisser.
Terwijl Sil zich maar zorgen blijft maken over de luchtballon, beleeft hij allerlei spannende en grappige avonturen. Wat dat is, zou te veel verklappen.
Je moet het zelf maar gaan lezen. Het boek is echt geinig. En je leert er ook nog iets van (vinden je ouders leuk).

Meer recensies van Majonne