Positieve gids over seksualiteit

Malika Bihimeden 04 november 2019
Met Ik & seks biedt auteur Belle Barbé een complete en positieve gids aan over seksualiteit met als doelgroep jongeren van 15 tot 25 jaar.
Je vindt er onder andere informatie terug over veilig vrijen, soa’s voorkomen en zwangerschappen vermijden, maar het gaat veel verder dan deze standaard voorlichting. Je krijgt vooral antwoord op een heleboel praktische vragen over seks, zoals: Wat vind ik lekker? Op wie val ik? Hoe werkt mijn lichaam? Op enthousiaste wijze vertelt Barbé je dat seks ook leuk is, en lekker en dat je je lichaam moet accepteren zoals het is om te genieten van seks.
Het boek is opgedeeld in 4 grote delen die elk een aspect van seksualiteit behandelen. Deel 1 gaat over het Ik, over je relatie met jezelf en jezelf leren kennen. In deel 2 wordt er verder ingegaan op je relatie met anderen, de mensen rondom je. Er is natuurlijk ook een onontbeerlijk stuk gewijd aan veilige seks. En last but not least wordt er gesproken over het fun-gehalte van seksualiteit.
Stukken informatieve tekst worden afgewisseld met korte getuigenissen van jongeren, tips en tricks en denkoefeningen voor jezelf. Dit alles wordt aangevuld met mooie illustraties die niets verhullen maar ook niet vulgair overkomen. Samen met de vlotte schrijfstijl van Belle Barbé is Ik & seks een aantrekkelijk en leerrijk boek voor het jonge doelpubliek.

Meer recensies van Malika Bihimeden